Samochodowa przezroczysta folia służąca zabezpieczaniu elementów przed
otarciami, rysowaniem itp. Główne zastosowanie w motoryzacji, oraz na
innych przedmiotach w celu ochrony powierzchni czy zalaminowania. W
przypadku obłych kształtów, folię należy podgrzewać opalarką co wpłynie
na lepszą plastyczność. Tego typu folie są grubsze, więc ich
termoplastyczność jest ograniczona. Folia jest o
łącznej grubości ok. 120 mikronów i składa się z 3 warstw, z czego jedną
folię zdejmujemy z powierzchni kleju, a drugą folię ochronną zdejmujemy
z folii właściwej. Folia do zastosowania wewnętrznego oraz zewnętrznego, aplikujemy ją na
mokro (poniżej instrukcja).
Cena hurtowa rolek 15m x 152cm:
1 szt. - 350 zł brutto /szt.
od 2 szt. - 340 zł brutto /szt.
Możliwość zamówienia również mniejszych rozmiarów (ceny brutto).
- ODCINEK 50 cm X 152 cm (26 zł)
- ODCINEK 100 cm X 152 cm (52 zł)
- ODCINEK 150 cm x 152 cm (78 zł)
- ODCINEK 200 cm x 152 cm (104 zł)
- ODCINEK 250 cm x 152 cm (130 zł)
- ODCINEK 300 cm x 152 cm (156 zł)
- ODCINEK 350 cm x 152 cm (182 zł)
itd... maksymalnie 15mb w jednym kawałku. Za każde 50cm długości folii +26 zł.
Zalety stosowania folii ochronnej:
-Odporna jest na promienie UV, czynniki atmosferyczne, temperaturę, wodę, sól drogową.
-Klej usuwalny, nie powoduje szkody w przypadku zerwania folii.
-Zabezpiecza powłokę przed rysami, promieniowaniem UV, blaknięciem lakieru, korozją, działaniem kamieni itp.
-Jest całkowicie transparentna
Instrukcja montażu:
Przed przystąpieniem do oklejania za pomocą detergentu do odtłuszczania
powierzchni należy starannie oczyścić wszystkie elementy z kurzu,
smarów, a te elementy które były narażone na kosmetyki nabłyszczające do
plastiku (np. elementy kokpitu, listwy boczne) zmatowieć aby zachować
dobrą przyczepność folii do podłoża. Minimalna temperatura pomieszczenia
podczas oklejania samochodu to 10 stopni, optymalna to ok. 18 stopni.
Podczas montażu folia powinna zostać podgrzana opalarką co wpłynie na
lepszą plastyczność oraz przyczepność przy oklejaniu wyprofilowanych
elementów. Do oklejania niezbędna jest rakla do wygładzania, dzięki
której pozbędziemy się pęcherzy powietrza, nożyk, oraz szmatka z
mikrofibry. Po zmierzeniu potrzebnego odcinka folii należy go przyciąć z
uwzględnionym zapasem z każdej strony. Powierzchnię karoserii na którą
będziemy instalować folię należy spryskać roztworem poślizgowym
(dostępny na pozostałych aukcjach). Możemy zastosować również 2-3 krople
szamponu Johnson's baby Shampoo na litr wody lub mieszankę roztworu -
Mniej niż 10% alkoholu izopropylowego i 90% wody destylowanej (zapewnia
natychmiastową przyczepność kleju). Rozprowadź roztwór poślizgowy po
powierzchni, a następnie zbierz go przy pomocy rakli, aby usunąć kłaczki
lub mikrowłókna, które pozostały na powierzchni. Folia powinna przez
cały czas instalacji pozostawać nawilżona roztworem poślizgowym.
Umożliwia to gładkie przesuwanie raklą po powierzchni. Należy za każdym
razem ściągać wodę z powierzchni, na której została zamocowana folia. Po
zamocowaniu folii na danej powierzchni nie należy ściągać na nią z
powrotem wody. Wygładzanie raklą zaczynamy od środka oklejonego
elementu, ku brzegom. Po oklejeniu należy zawinąć folię do wewnątrz
oklejanego elementu i odciąć zbędny nadmiar pozostawiając kilka
centymetrów. Nie należy przycinać folii równo z krawędziami pojazdu –
pomoże to uniknąć negatywnych skutków w postaci kurczenia się folii i
mechanicznych uszkodzeń np. podczas mycia auta. Nie należy nadmiernie
rozciągać folii. Folia może być rozciągana, co ułatwia jej montaż,
jednak elastyczność tego produktu jest ograniczona. Nadmierne
rozciągnięcie folii może prowadzić do cofania się folii lub palcowania
wzdłuż krawędzi. Aby uniknąć zarysowania folii podczas dociskania raklą,
do rakli można przyłożyć kawałek miękkiego materiału lub nakleić filc
lub użyć specjalnych rękawiczek do wygładzania. W przypadku kiedy chcemy
coś poprawić, folię można delikatnie odkleić w granicach rozsądku przy
użyciu wyższej temperatury oraz ponownie przykleić. W przypadku
oklejania elementów po raz pierwszy, należy uwzględnić ewentualny zapas
na poprawki, skomplikowany element nie zawsze uda się okleić za
pierwszym razem a z każdym kolejnym elementem nabiera się doświadczenia.
Pojazd po montażu przez 24h powinien pozostać w temperaturze jaka była w
pomieszczeniu, aby uniknąć różnicy temperatury które może spowodować
skurczenie się folii, np. kiedy wyjedziemy z ciepłego garażu a na
zewnątrz jest chłodno.
W pozostałych zakładkach można znaleźć niezbędne narzędzia, zestawy narzędzi do wygładzania oraz nożyk, płyny, taśmy do cięcia folii, itp.