FOLIE SAMOCHODOWE

Folia czarny carbon 4D

Samochodowa folia półmatowa czarna carbon 4d z wyczuwalną strukturą carbonu. Folia posiada klej mikrokanalikowy, który ułatwia wyprowadzanie pęcherzyków powietrza podczas aplikacji, dzięki czemu aplikacja jest łatwiejsza i szybsza w porównaniu do folii ze zwykłym klejem. Folia jest termoplastyczna, idealnie nadaje się do zastosowania zewnętrznego - oklejania całych samochodów, a także zastosowania wewnętrznego jak dekoracyjne elementy kokpitu, deski rozdzielczej itp. W folii zastosowano mocny klej samoprzylepny, który zabezpiecza warstwa papieru podkładowego.

Carbon 4d to folia półpołyskowa. W ofercie również carbon 3D matowy bądź 5D połysk.

 

Cena hurtowa rolek 30m x 152cm:

1 szt. - 480 zł brutto /szt.

2 szt. - 470 zł brutto / szt

od 3 szt. - 460 zł brutto / szt

 

 

CENNIK BRUTTO PRZY ZAKUPIE FOLII "NA METRY":

  • ODCINEK 0,5m x 1,52m - 29 zł
  • ODCINEK 1m x 1,52m - 58 zł
  • ODCINEK 1,5m x 1,52m - 87 zł
  • ODCINEK 2m x 1,52m - 116 zł
PRZY ZAKUPIE OD 2,5 METRÓW BIEŻĄCYCH, CENA ZA METR BIEŻĄCY WYNOSI 52,20 ZŁ:
  • ODCINEK 2,5m x 1,52m - 130,50 zł
  • ODCINEK 3m x 1,52m - 156,60 zł
  • ODCINEK 3,5m x 1,52m - 182,70 zł
  • ODCINEK 4m x 1,52m 208,80 zł
ITD DO MAKSYMALNEJ DŁUGOŚCI 30 METRÓW. FOLIĘ WYSYŁAMY ZAWSZE W JEDNYM KAWAŁKU.

 

 

Zalety folii samochodowych:

Foliami oklejamy pojazdy w przypadku gdy chcemy zmienić kolor nadwozia, zatuszować rysy na lakierze, a coraz częściej oklejane są nowe samochody, aby zabezpieczyć powłokę lakierniczą przed rysami, promieniowaniem UV, blaknięciem lakieru, korozją, działaniem kamieni. Foliowanie samochodów jest tańsze niż profesjonalne lakierowanie całego nadwozia.

 

Instrukcja montażu folii samochodowej:

Przed przystąpieniem do oklejania samochodu, należy kilkukrotnie odtłuścić powierzchnię z kurzu, past polerskich i wosków, a elementy które w przeszłości były nabłyszczane środkami do plastików (np. elementy kokpitu, listwy boczne) zmatowieć i wygładzić aby zachować dobrą przyczepność folii do podłoża. Do odtłuszczenia powierzchni najlepiej powinien sprawdzić się alkohol izopropylowy. Nie jest zalecana benzyna ekstrakcyjna która może pozostawić powłokę utrudniającej klejenie, a także zmniejszyć przyczepność kleju, co spowoduje efekt odwrotny od zamierzonego. Aplikację folii samochodowej rozpoczynamy na gładkiej i odtłuszczonej powierzchni metodą na sucho. Wstępna adhezja kleju jest uzależniona od:

  • temperatury powietrza - im wyższa tym silniejsze wiązanie kleju,
  • rodzaju podłoża i jego przyczepności, a także rodzaju wykorzystanej folii.

W przypadku gdy siła klejenia folii jest zbyt duża i utrudnia nam to pozycjonowanie folii na elemencie, warto rozważyć:

  • użycie specjalnego preparatu zmniejszającego adhezję kleju,
  • aplikację na mokro przy większych powierzchniach (woda + kilka kropli szamponu kosmetycznego na 1 litr wody) - dzięki tej metodzie łatwiejsze jest pozycjonowanie folii, ponowne odklejanie w celu wykonania korekty, itp.

Zaleca się aby na wnękach, dużych przetłoczeniach pozostać przy metodzie na sucho oraz bez użycia środków zmniejszających siłę klejenia, aby wyeliminować ryzyko odklejania się folii na brzegach oklejonych elementów oraz w miejscach występowania dużych naprężeń. Minimalna temperatura pomieszczenia podczas oklejania samochodu to 10 stopni, optymalna to ok. 18-20 stopni lub wyższa. Aby rozpocząć aplikację, ucinamy folię odpowiadającą rozmiarowi oklejanemu elementowi uwzględniając zapas z każdej strony. Podczas montażu folia powinna zostać podgrzana opalarką, dzięki czemu uzyska lepszą przyczepność oraz plastyczność przy oklejaniu wyprofilowanych elementów. Do aplikacji niezbędna jest rakla do wygładzania, dzięki której pozbędziemy się pęcherzy powietrza. Wygładzanie raklą zaczynamy od środka oklejonego elementu, ku brzegom i raklujemy całą powierzchnię - nie segmentowo aby uniknąć załamań i odbarwień. Oklejoną folię należy zawinąć do wewnątrz oklejanego elementu i odciąć zbędny nadmiar pozostawiając kilka centymetrów. Nie należy przycinać folii równo z krawędziami pojazdu – pomoże to uniknąć negatywnych skutków w postaci kurczenia się folii i mechanicznych uszkodzeń np. podczas mycia auta. W przypadku aplikacji na powierzchniach o głębokich przetłoczeniach, na krawędziach, w miejscach występowania dużych naprężeń, bądź miejscach narażonych na odchodzenie folii, zalecane jest użycie primera który zwiększy adhezję kleju. Jeżeli na folii nie ma dodatkowej ochronnej folii transportowej którą usuwamy z powierzchni właściwej folii, to aby uniknąć zarysowania podczas raklowania należy użyć raklę z filcem. Drugą metodą jest użycie spryskiwacza z wodą, aby raklowana powierzchnia nie była sucha. Jeżeli aplikujemy folię która posiada ochronną folię transportową, możemy zdjąć ją po wyklejeniu powierzchni, bądź przed wyklejeniem w przypadku bardziej skomplikowanego kształtu, dzięki temu będzie bardziej plastyczna. W przypadku kiedy chcemy coś poprawić, folię można delikatnie odkleić w granicach rozsądku przy użyciu wyższej temperatury oraz ponownie przykleić. Zbyt mocne naciągnięcie folii, naciągnięcie bez odpowiedniej temperatury, bądź wielokrotne naklejanie oraz odklejanie może spowodować pęknięcie, odbarwienie się, słabszą przyczepność - poszczególne rodzaje oklein mogą mieć różne właściwości kleju, dlatego ważne jest właściwe wyczucie i doświadczenie. Naklejona już folia na całym elemencie musi być ponownie wygrzana. Nie należy jej przegrzać, co może się wiązać z powstaniem odbarwień. Nie wykonujemy precyzyjnego cięcia przy samej krawędzi pojazdu, zanim folia nie została ponownie wygrzana. Należy wygrzać folię aby mogła się skurczyć a następnie wtedy uciąć. Pojazd po montażu przez 24 godziny powinien pozostać w temperaturze jaka była w pomieszczeniu, aby uniknąć różnicy temperatury która może spowodować skurczenie się folii. W przypadku oklejania samochodu po raz pierwszy, należy uwzględnić ewentualny zapas na poprawki. Aby wystrzec się błędów podczas aplikacji, oprócz odpowiedniej pracy manualnej, warto obejrzeć kilka filmów instruktażowych  związanych z aplikacją, raklowaniem, zwłaszcza kiedy aplikujemy folię po raz pierwszy, nie znając jeszcze technik pracy manualnej.

 

Mycie oraz pielęgnacja:

Pierwsze mycie wykonujemy nie wcześniej niż po tygodniu od aplikacji folii. Najbardziej właściwe jest mycie samochodu ręczne, przy użyciu miękkiej ściereczki z mikrofibry oraz wody z detergentem. Nie jest zalecane mycie pojazdu oklejonego folią w myjniach automatycznych, których szczotki mogą porysować nawet lakier samochodowy, a także mycie pod wysokim ciśnieniem myjki ciśnieniowej, bądź mycie w myjniach bezdotykowych z proszkiem - zalecamy ostrożność aby jak najdłużej zachować folię w oryginalnym kolorze. Wszelkie ptasie odchody, owady, oraz zanieczyszczenia należy usuwać na bieżąco, aby jak najdłużej cieszyć oko z oklejonego pojazdu. W przypadku zakupu dedykowanych kosmetyków do pojazdów oklejonych folią, istotne może być to czy kosmetyki przeznaczone są folii matowej, bądź połyskowej. Folii nie nabłyszcza się przez około 3 tygodnie od oklejenia, po tym czasie możemy stosować teflonowe lub silikonowe środki do nabłyszczania, które nie zawierają żadnych wosków.

 

Demontaż folii:

W przypadku demontażu folii, należy zerwać przy użyciu wyższej temperatury opalarki. Folia posiada klej usuwalny, jednak mogą pozostać resztki kleju które należy usunąć za pomocą zmywacza przemysłowego.

 

Podstawowe dane techniczne:

-Folia Eko PVC polimerowa, samoprzylepna

-Klej akrylowy usuwalny z systemem mikrokanalikowym

-Odporność na temperatury od -38C do +110C.

-grubość folii ok. 100 mikronów.


Oferujemy narzędzia niezbędna do aplikacji folii - rakla z filcem, zestawy różnych rakli z nożykiem, płyn odtłuszczający, opalarka.


Zabronione jest kopiowanie i rozpowszechnianie tekstów opisów, fragmentów grafiki, zdjęć w celach zarobkowych bez zezwolenia autora.

Vinyl car wrapping films black carbon 4d